Scuffers

 

“WE SPEND OUR LIVES TRYING TO FIT INTO SOCIETY'S STEREOTYPES, WHEN THE MOST FUN IS TO GET AWAY FROM THEM, THAT'S WHEN YOU REALLY FIT IN, WHEN YOU DON'T RESPOND TO ANYTHING BUT YOURSELF”

We strongly believe that each one of us is different and paradoxically that is precisely what we have in common as a community, the fact of having those differences among us and being proud of it is what unites us as a community where freedom is exalted and labels are rejected, so that each one of us can be the most complete, honest, transparent and proud version of ourselves.

 

 

Scuffers was born with the purpose of representing every person who is willing to be more real. More alive. More honest with himself. More proud. More ambitious. In short, more HIM.

 

 

At Scuffers our main focus has always been the product and its quality. Since it started out as such a personal project, we didn't care about making noise or making money. We only cared about making clothes that we would like to wear.

 

 

We have continued with that philosophy until today and that is what has brought us to where we are, and that’s why we will continue to expand our product and dress you from the bottom to the top. We want Scuffers to be your everyday pick, all through an everyday urban aesthetic and full of light, with a background of exaltation of the personal and differentiating aspects that seek a continuous personal growth. Because it is an ultimate goal where there is always room for more development and growth. Love for the different and unknown. Love for what is close and known. Love for what is foreign. And for what is ours. Above all for what is ours.

 

 

And of course, in an "about" section we cannot forget the most important thing: FF FAM - You.

 

 

Everything we have achieved so far has been possible thanks to all of you who have been supporting the brand from minute 1. So thanks.


El principal mensaje que quiere trascender esta marca es animar a no intentar encajar en ningún estereotipo, sino que cuando se huye de estos es donde realmente te encuentras a ti mismo.

Scuffers nos habla de como todas las sociedades y culturas somos diferentes, que tenemos que estar orgullos@ de la nuestra propia y encontrarnos ahí a nosotros mismos.

Siguiendo con conocernos a nosotros mismos habla como crearon Scuffers con el propósito de que cada cliente pueda mostrar su personalidad sin miedo a lo que opinen los demás.

Todo esto acompañado de su ya famoso slogan "as always with love", es decir, siempre con amor.

Esta marca fue creada por dos adolescentes de 16 y 17 años que se conocían por ser vecinos en el distrito de Aravaca y empezaron a vender sus diseños a colegas. "Siempre hemos sido chavales inquietos que teníamos ganas de hacer algo gordo". 

Así han conseguido crear un estilo urbano de estética limpia con un toque mediterráneo.



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Aunque desde hace unos años prefieren no hacer públicos su estado financiero, en 2022, Scuffers registró una facturación de 2,5 millones de euros, con un crecimiento interanual del +317 por ciento. De ese total, entre el 40 por ciento y el 50 por ciento correspondía a ventas internacionales, principalmente en Alemania, Italia, Francia y Reino Unido.

Estos datos, junto con su actividad fuera de España, indican que la marca ha superado la fase de validación local y comienza a consolidarse como una marca con ambición europea, sugiriendo un crecimiento significativo en sus cifras de facturación.

Scuffers demuestra que, incluso en un sector tan competitivo como el del streetwear, sigue habiendo espacio para nuevas marcas si saben leer el contexto, controlar su narrativa y conectar con una audiencia real. Su evolución habla de estrategia, pero también de entender a su audiencia y el momento cultural en el que vivimos.

En un mercado saturado, donde lo visual se replica con facilidad, construir sentido sigue siendo el activo más difícil de imitar. Y en eso, al menos por ahora, Scuffers parece ir un paso por delante.

By carefully investigating and exploring in materials and unique silhouettes, we are able to create clothing that not only looks good but also feels good.

Each garment is designed to be a statement piece, allowing the wearer to express their own individuality and embrace their uniqueness.

Nos hablan de como la marca ha estudiado todo tipo de materiales y patrones para que su ropa no solo luzcan bien sino que también sienten bien al que la consume
Cada prenda es una pieza única realzando así la individualidad y singularidad de cada persona.

OUR CONCEPT OF BRAND IS NOT ABOUT ERASING INDIVIDUALITY. IF WE LOOK AT THE PEOPLE AROUND US, SCUFFERS COMES WITH NO PREREQUISITES TO WEAR THE CLOTHING.


FOR US IT’S MORE ABOUT A CONSTANT PROCESS OF MUTUAL REFINEMENT, GROWTH, AND EVOLVING TOGETHER WITH THE PRODUCT AND THE BRAND’S VISUAL LANGUAGE.


WELCOME TO OUR IMAGINARY
HOPEFULLY NOW YOURS
Scuffers habla de como no existe ningún requisito o estereotipo previo para usar su ropa, así consiguen llegar a un público infinito.
Se centran en un proceso de refinamiento, crecimiento y evolución mutuos con el producto y lenguaje visual de la marca como principales herramientas.
Bienvenido a nuestro mundo imaginario, esperemos que ahora sea el tuyo.  

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